SELAMAT DATANG KE BLOG LUAHAN RASA HATI

8 Mar 2015

Menggamit Memori ~ Ryu

Ketika papan kekunci komputer laju ditekan, menandakan hari aku bermula seperti biasa demi mencari sesuap nasi untuk keluarga aku....

Namun, fikirkan ku melayang....
papan kekunci terhenti....mencari-cari sesuatu dicelahan mindaku.... Namamu tiba2 terlintas di fikiran ku....Hatiku mula tidak tenteram... Bagaikan ada sesuatu yang akan berlaku...


Memori lama kembali, hati ku merindui gelak tawa mu, manjamu, keperihatinanmu....Aku merindui itu semua darimu....

Dan aku mendapat tahu kau akan mendirikan rumah tangga tidak lama lagi...Jauh di penjuru sudut hatiku, aku bersyukur kau telah menemui jodoh mu, namun hatiku tiba2 ingin berbicara denganmu walau pun sekejap.. 

Aku cuba hubungi...Tidak berjawab....Kata hatiku, biarlah engkau melalui detik2 indah tanpa namaku muncul kembali atau mengingati aku walau sekelumit sekali pun.

Aku doakan dirimu berbahagia di samping insan yang tersayang...Aku ucapkan, Selamat Pengantin Baru, Semoga berkekalan hingga Jannah.. dan Aku akan cuba melupakan dirimu walaupun sukar..Aku cuba...


Luahan rindu Ryu,
Kuala Lumpur

Bila Aku Menulis ...