SELAMAT DATANG KE BLOG LUAHAN RASA HATI

24 Oct 2016

Saya Terima Awak Suka Kawan Saya ~ Mysha


Aku tahu yang kau adalah Mr.Pencuri Hati di sekolah. Ramai yang jatuh cinta panggal pertama pada kau. Aku juga begitu. Kau ada cinta pertama aku. Bila kau ada berlalu di hadapan aku, hati macam maw jatuh berkecai. Iman berterabur. Cuma di sebabkan kau saja. Maw dekat exam, aku di arah untuk mengajar kau, masa tu cuma Tuhan saja tahu betapa bergegarnya lutut aku. Tiga minggu aku mengajar kau. Tiga minggu juga hati aku selalu nak berkecai dan berterabur. 

Minggu kedua aku mengajar kau, aku sudah tidak sanggup menyimpan perasaan terhadap kau. Dan aku beritahu kau yg aku suka kau secara sempoi. Aku luahkan betapa cemburunya aku bila aku dengar kau menyukai kawan aku. Kau masih tidak memberi jawapan. Minggu ketiga a.k.a minggu terakhir aku mengajar kau. Aku menyuruh kau untuk melupakan apa yang aku kata kan minggu lepas. Dia menurut dengan senyuman yang membuat hati aku bergegar. Pada hari itu juga menanya, "siapa yg kau suka sebenarnya?" Soalku. Asyik² dia menyebut 'rina' and 'rina'. Aku cuba untuk meneka tapi tekaan aku salah. Dengan penuh rasa gembira dia memberi tahu siapa sebenarnya yg dia sudah lama menaruh hati.

Perempuan itu adalah kawan aku sendiri. Aku selalu menolong mereka berdua untuk bercinta walaupun hati aku separuh sudah retak. Perempuan itu kawan baik aku di sekolah, jangan disebabkan lelaki kami berpecah belah. Aku cuma untuk move on. Ketika habis exam, kawanku (yg mr.pencuri hati suka) memberi tahu aku bahawa "kami sudah couple" PRAK²! PRAK³! Aku cuma tahan air mata. Masa itu aku sudah berjaya untuk move on tetapi, ntah kenapa? Aku sendiri tidak tahu. Semasa hari sukan negara kau dan kawan aku bergaduh. Aku cuba untuk menenangkan keadaan dan kemudiannya kamu berdua berbaik. Aku suka menulis lirik lagu tentang kau, menyanyi sambil mengingatkan kau, menangis sambil mengingatkan kau. Sekarang, aku sudah cuba untuk menyukai lelaki lain melainkan kau, tapi yalah. 

Kau sudah milik orang. Orang itu kawan aku sendiri. Redha aku bangkitkan. Sabar seribu kali sabar. Kau adalah cinta pertama aku. Jangan lupa ingat semasa aku merajuk dengan kau. Tiga minggu bukan masa yg panjangbuntuk membuat kau jatuh cinta kepada aku. (TT)(TT) Sekarang ini pun aku rasa macam mau menangis. Aku suka semua yang ada pada diri kau. Lelaki idaman aku adalah seorang yang lucu dan suka suka menyampuk bila aku bercakap. Semuanya ada di diri kau. Ingat!! Jangan sesekali sakitkan hati kawan aku sekalipun walau kau dengan dua sudah break up off and game over. Itu pesanan aku dengan kau.

Dulu aku sayang kau sesangat! Dan sekarang saya sebagai boyfriend kawan aku. Aku harap kau tak menyesal di belakang hari dengan bercinta dengan kawan aku.. Have a nice day everyone!!

Luahan Hati Mysha,
Beaufort, Sabah

Bila Aku Menulis ...