SELAMAT DATANG KE BLOG LUAHAN RASA HATI

18 Mar 2014

Semalam - Insan Tabah

Semalam.. 
masih ku ingat 
kuberanikan diri 
kutebalkan muka
secebis kertas bernama ku tulis 
dengan harapan kau membalasnya 

seminggu ku menunggu 
balasan tidak lagi ku terima
ku beranikan diri duduk di samping mu
walau debaran menyuruhku pergi 

kau melayan ku walau kau masih ragu-ragu 
dan di situlah sinar harapan muncul

semakin hari hatiku berombak
dengan berani kunyatakan rasa sayang
dengan harapan kau juga sama sepertiku 

tapi... 
seperti pepatah melayu lama: ingatkan panas sampaike petang..hujan pulak di tengah hari.. 
jawapan kau berikan sungguh mengecewakan 

dan semalam
adalah kekecewaan ku 
kau dalam dilema 
tidak juga memilihku 
tidak juga memilihnya 
tapi aku menyedari bahawa Tuhan itu mempunyai perancangannya tersendiri 

tapi aku sedar 
dia yang lebih dulu mengenalimu 
dan aku..
aku cuba untuk bertahan
tapi air mata lebih dulu gugur 

dan semalam juga 
buat kali pertamanya.. 
aku menangis 
tangisan yang ku tahan selama ni
gugur jugak hujan air mata 

hari ini 
aku bangun dengan semangat baru
cuba untuk melupakan apa yang terjadi semalam
namun,semalam tidak juga dapat kulupakan 

aku berserah kepada-Mu ya Allah
tabahkan lah hatiku, tenangkanlah jiwa ku 
aku memohon kepada-MU ya Allah 
sekiranya dia jodohku 
pertemukanlah kami di suatu hari nanti 
dan jika dia bukan jodoh ku
kau hilangkanlah perasaan ini.. 

kepada kamu
sayang ini bukan ku pinta 
aku memohon maaf kalau ini membuatkan mu terganggu 
tiada niatku untuk menyayangimu 
semua ini adalah ujian dariNya untukku 
sebagai seorang hamba yang sentisa melakukan kesilapan dalam hidup.. 

terima kasih atas segalanya 
semoga bahagia dengan pilihanmu 
dan aku akan sentiasa mendoakan kebahagianmu.. 

sekian... 
terima kasih sudi membaca luahan hatiku.. 
insan tabah...\0/
l
/ \ 

CINTA - Cerita Indah Namun Tiada Arah..


Luahan Hati Insan Tabah,
Kota Kinabalu,
Sabah.

Bila Aku Menulis ...