SELAMAT DATANG KE BLOG LUAHAN RASA HATI

12 Mar 2015

Cinta Jarak Jauh ~ Joe Qi

Cerita ini berlaku pada 18.10.2010..tika itu aku mengenali seorang perempuan di laman sosial..dia selalu melawak dgn aku sehingga satu ketika tiba2 dy menelefon aku pada 18.10.2010 untuk memberitahu aku yang dia jatuh hati padaku..pada mulanya aku tak yakin,aku di kedah dan dia di johor,susah untuk bcinta begini..tapi dsebabkan tngisan dia,aku merasakan dia lah kksih dan cinta aku smpai ble2..aku ykin dan tros plihnya..kami tros mnyulam cinta sehingga lah 4 tahun..sehinggalah aku pnyai duit yg ckop sbyk 600 Rggt,pada 2.1.2015 itulah detik paling bmkna apabila aku brjumpa dgn nya prtma kali,dlm pjumpaan kmi tu kmi sering menatap mata dan bpegangan tgn dri poli psir gudg smpai lah batu pahat,3 jam juga la jaraknya..aku x nk lpaskan tgn dy lgsong,dy pun cm tu gak..then,smpai uma dy tbe2 mak n abah dy ajk mkn skli..itulah hari pling bhgia dlm idopku kerana selama ini aku hnya bhubung mlalui mesej,whtsapp dan wechat saja..aku mula menyedari dy lah bkalisteriku satu hari nnti..esoknya,kmi pergi mnonton wyg bsme,disitu byk knngan aq dan dy..betapa susah payah aq dri kdh ke johor,aq bkn anak org kaya tp aq cuba pnuhi ksih syg n cnta padanya..aq msih ingat lg bila aq hantar dia kembli ke poli,sblum dy msok poli dy salam n cium tgn ku..aq amat cintakan dia..TETAPI,tiba2 pada sbulan slepas itu aku mula mngesyaki dy brubah..dy mngaku dy ad laki lain..tak ku sngka,idop ku tros kelam..laki itu dgn selambernya kata kt aq at fb,dy kte dy syg awek aq sgt2 n awek aq pun cm tu..aty laki mne x hncur,ibarat mnjadi kepingan kaca..allah je tahu..kini idop aku ibarat hancur dan mngharapkan dy kmbli padaku,aq pnah bjnji akn jd kn dy isteriku dan dy juga prnah bjnji akn jd kn ku sbgai suami..smoga allah buka kn hatinya..ikhlas dri seorang laki yg setia padamu,x pnah curg wlau un jauh..aku prnah diuji seorg pmpuan pada awal pcintaan yg nk kn aku,tp aq mnolak sbb aq sygi n cntai awek aq yg berada di johor itu..hrgailah pgorbnan seorg laki ini..nurkilan joe qi

Nukilan Joe Qi
Somewhere

Bila Aku Menulis ...